Měřič laku

Zapůjčení měřiče tloušťky laku (model SBS-CT-123) - cena 300 kč

Při zapůjčení je účtována vratná záloha 5.000 kč. Ta je vrácena v plné výši, pokud je měřič vrácen v nepoškozeném stavu!

Chystáte se koupit ojetý vůz? Tvrdí Vám původní majitel, nebo prodejce, že automobil nikdy nebyl bouraný, či lakovaný? Ověřte si to během pár minut sami a naprosto spolehlivě! ZAPŮJČTE SI MĚŘIČ TLOUŠŤKY LAKU.

Není těžké si představit, jaká nebezpečí na nás číhají, jezdíme-li v opravovaném vozidle:

  • časté praskání čelního skla
  • stáčení vozu na levou nebo pravou stranu
  • absence řádně kontrolované deformační zóny
  • vznik koroze apod.
  • při vážné nehodě rozbití vozu na kusy

Do ČR je denně dováženo velké množství bouraných vozů ze zahraničí. Z velké části jsou to automobily havarované s deformovanou střechou a jinými nosnými díly karoserie, případně tzv. "totálky". Takovéto vozy nejsou vhodné k provozu. Samozřejmě, že zlaté české ručičky dovedou opravit i auto "po srážce s vlakem" a předělat jej na "nikdy nebouraný vůz". Nenechte se ošidit prodejci ojetých aut, nenechte se přesvědčit k nákupu vozu, který bude ohrožovat život váš i vaší rodiny!

Co vše je možno s měřiči či testery laku zjistit?

Neoriginální díly karoserie

Často se stává, že automobily po nehodě mají vyměněny díly karoserie za nové. To ve většině případech znamená, že daný díl byl silně poškozen nehodou, tedy bez možnosti efektivní opravy karosářskou technologií s následným tmelením. Díl byl tedy vyměněn za neoriginální. Jak toto zjistit? Jednoduše - není na něm stejně silná vrstva laku, jako na ostatních dílech. Na neoriginálním dílu je vždy vrstva laku tenčí a méně odolná proti korozi. Stačí jen odebrat vzorek tloušťky z dílu karoserie, který nebyl nikdy lakován a porovnat s jinými díly.

Tmelená místa

Jestliže je jakýkoli díl karoserie na vozidle opravován tmelením, tester jej odhalí. Během jediné minuty si otestujete celý automobil.

Místa lakovaná 2x a více

Jestliže je díl lakovaný dvěmi vrstvami laku, měřič i tester je schopen to odhalit. Budete k tomu potřebovat trochu času (pro zkušené pár vteřin), protože měření musí být přesné. Tester je konstruován tak, že je schopen odhalit i sebemenší rozdíl v tloušťce izolace mezi vrstvou

Kradená vozidla

Vždy existuje riziko koupě kradeného vozidla. Velmi jednoduchou metodou je otestování VIN karoserie. Přiložíme měřič v okolí pole VIN a zjistíme, zda se v jeho okolí nachází vrstva tmelu, či nikoliv. Pokud měřič ukáže vyšší odchylku, než na jiných místech karoserie, máme jistotu, že do identifikátoru bylo zasahováno a s autem nemusí být vše v pořádku.

Podrobnější informace o nabízeném měřiči:

Ideální zařízení pro velmi rychlé a přesné měření tloušťky laku karoserie na ocelových, pozinkovaných či hliníkových dílech.
Velmi přesně změří tloušťku laku a tím odhalí neoriginálně lakované místo karoserie, provedený zástřik nebo tmelený díl karoserie popř. vevařované díly, VIN apod.

Tloušťka laku u továrně lakovaných dílů se pohybuje v rozmezí 0,1-0,2 mm a to dle modelu vozidla a jeho výrobce. V případě lakování druhou vrstvou je tloušťka laku cca. 0,3-0,4 mm. Byl-li měřený díl karoserie tmelen a následně lakován, pohybuje se naměřený údaj od 0.5 mm výše.

Parametry:

  • měří vrstvu laku / tmelu na ocelových, pozinkovaných či hliníkových dílech
  • přesnost měření: ±2,5 % + 1 µm
  • rozsah měření 0 - 1400 μm
  • paměť pro 320 naměřených hodnot
  • displej pro zobrazení hodnot v paměti a měřené veličiny pro porovnání
  • indikátor stavu baterie
  • možnost podsvícení displeje
  • odběr proudu 20 mA (30 mA při podsvícení displeje)
  • pro měření není třeba držet žádné tlačítko, přístroj je možné posouvat po karoserii a sledovat plynule tloušťku laku
  • automatické vypnutí při slabé baterii
  • automatické vypnutí po cca. 6 minutách nečinnosti
  • napájení - baterie 2x 1,5V AAA
  • kalibrační destičky Al a Fe
  • rozměr přístroje: 11,10 x 5,50 x 2,50 cm
  • český návod (ke stažení zde)